לקראת שנת תש"פ: 9/2019

כשבאנו בפעמים הראשונות, הילדים נכנסו בחשש רב לבנין בית הכנסת והיו צמודים אליי כל הזמן. היום, אחרי כמה חודשים שאנחנו כאן, אני כל כך מאושרת לראות את הילדים שלי רצים לתוך אולם התפילה בכזאת טבעיות, יושבים ומשתתפים בתפילות קבלת שבת ובשירים המיוחדים לילדים שאתה מוסיף.
 —  אמא נרגשת מאחת המשפחות הצעירות הרבות שהצטרפו לקהילה בשנה החולפת.

חברים יקרים,

לקראת השנה החדשה הבאה עלינו לטובה אני רוצה לשתף אתכם בפעילות הרבה שנעשתה ונעשית בקהילה .
בגזרת המשפחות הצעירות הרחבנו את הפעילות שלנו. קודם כל סיימנו שנה שעברה את הפעילות עם ארוחת ערב נפלאה וקבלת שבת רבת משתתפים עם הנגנים שלנו.

לשמחתי התחלנו את השנה הנוכחית עם שבת חוזרים לכיתה א', לבית ספר ולגנים עם 50 ילדים שעלו לתורה. כל ילד קיבל מתנה, השתתף בפעילות של המדריכים שלנו וכל ההורים השתתפו בקידוש הקהילתי המכובד שכלל עוגיות מיוחדות בצורת האות א'!

שבוע שעבר ערכנו  קבלת שבת וארוחת ערב עם 100 משתתפים. היה מאוד שמח וכולם מוזמנים לבוא לארוחות הללו שיהיו במהלך כל השנה.

יש לנו כמה משפחות חדשות ואנחנו ממש נשמח לראות את חברי הקהילה הותיקים באים גם בערבי שבתות לתפילות, כדי לקבל את פני החברים החדשים ולגרום להם להרגיש חלק מהקהילה הצומחת שלנו.

בתחום הלימוד, בנתה ועדת החינוך והתרבות של הקהילה, בהנהגתו המסורה של אלי מיאסניק, יו"ר הועדה הנמרץ, סדרת מרצים מהמדרגה הראשונה. בחודשים הקרובים יהיו כאן מרצים בעלי שם עולמי כמו ד"ר מיכה גודמן (יום שני 23/9), פרופ' רחל אליאור (4/11), שמואל רוזנר (2/12) ודב אלבוים (20/12).

בנוסף, מתקיים בימים אלו פרויקט בית מדרש אלול בהנחייתי. בית המדרש מתקיים בימי רביעי ובשבתות אחר התפילה. המפגש האחרון והמסכם יהיה בערב יום כיפור מייד אחרי התפילות של כל נדרי וערבית שכולם מוזמנים לבוא אליו ולהשתתף, יהיה מעניין!

לאחרונה התחלנו גם לערוך סדרת ראיונות עם חברי קהילה ותיקים שניסיון החיים העשיר שלהם מרתק את חברי הקהילה ומלמד את כולנו על פועלם התוסס בחברה הישראלית בכלל ובקהילה שלנו בפרט. פגשנו את הרבה יהודית אדלמן גרין, פרופ' בן נוביס וד"ר יוסף שוב. השנה נמשיך עם חברים נוספים, ואם יש לכם המלצות את מי אתם רוצים שנראיין תפנו אליי בפרטי.

ישנם עוד הרבה דברים שקורים כמו סדרת פגישות שאני מקיים עם חברי קהילה ותיקים על מנת לשמוע מהנסיון שלהם בקהילה וכן ללמוד מה עומד על סדר היום שלהם מבחינת הקהילה.

 חלק חשוב בעבודה של רב הוא גם הלימוד והעשרה עצמית, על מנת שיוכל להתפתח ולהביא לקהילה דברים מעניינים. לפעמים לומדים בחברותא עם רבנים אחרים ולפעמים במסגרות לימודיות אחרות. זה מפרה ומעשיר .לשמחתי, בשנה הקרובה כמו בשנה החולפת, אני משתתף בכמה מסגרות לימוד רבניות מעניינות. כך למשל השתתפתי בתוכנית "רבותא" המצויינת של התנועה המסורתית וכנסת הרבנים ; בתוכנית עם רבנים מצפון אמריקה מכל הזרמים ביהדות של מכון הרטמן ; ובתוכנית לימוד גמרא והלכה. כל אלו מעשירים  את עולם התוכן שממנו אני מביא רעיונות מעניינים לסדרת השיעורים של שבת בבוקר אחרי התפילה ולכל הקהילה.

ולא פחות חשוב, ברצוני לנצל הזדמנות זאת לאחל לכם ולכל בני משפחותיכם שנה טובה ומתוקה, ולקוות שאראה אתכם בפעילויות הרבות של הקהילה בשנה הבאה עלינו לטובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן