איזה כיף כאן בבית הכנסת: 4/2019

לפני חג הפסח הקרב ובא, רציתי לשלוח עדכון על מה שקורה בזמן האחרון וכן לצרף הוראות איך ניתן למכור את החמץ שלכם.

"איזה כיף כאן בבית הכנסת", שמעתי ילד שאומר זאת לאבא. "זו הקהילה שלי" שמעתי ילד אחר אומר לאמא שלו. "כשהילדים שלי נכנסים לבית הכנסת הם רצים לאולם התפילה", סיפרו לי הורים נרגשים לא מזמן. "איזה תענוג זה שוב לראות כל כך הרבה ילדים", אמר לי אחד מותיקי הקהילה בתפילות קבלת שבת. "אני כל כך נהנית לבוא עם נכדיי לבית הכנסת עכשיו" אמרה לי חברת קהילה ותיקה שמביאה את נכדיה לפעילות.

השנה אכן חל מהפך בכל התחום של משפחות צעירות בקהילה. בכל חודש יש לנו לפחות פעילות אחת מיוחדת למשפחות הללו. לפעמים זה קבלות שבת מותאמות לילדים, לפעמים זה ארוחות ערב למשפחות צעירות. אולם התפילה מתמלא בעשרות ילדים והורים שמגיעים לקבלת שבת מיוחדת לילדים ואז אנו יורדים לארוחת שבת חגיגית שאותה מביאים המשפחות הצעירות. במהלך הארוחה אנו שרים זמירות ושירי ארץ ישראל מהברכון החדש והיפה שנתרם על ידי משפחת שוורץ לזכר אמה של חנה.

בחגים עשינו מסיבות מוצלחות כמו בחנוכה שבאו למעלה מ-100 חברי קהילה ותיקים עם הנכדים ומשפחות צעירות, או בט"ו בשבט שהגיעו 60 מבוגרים וילדים לסדר מוצלח במיוחד שנערך באמצע השבוע. בפורים האחרון היה מאוד שמח והגיעו מאות חברים ואורחים לקהילה והמקום התמלא בילדים מחופשים ושמחים.

מתוך עשרות משפחות שהגיעו לפעילויות השונות, עשר משפחות חדשות כבר הצטרפו כחברות בקהילתנו ושילמו דמי חבר!

אין ספק שעתיד הקהילה שלנו תלוי בהבאת משפחות חדשות וצעירות לפעילות בית הכנסת, ואני ממש שמח שנפלה בחלקי הזכות ליזום וליישם את המהלך המשמעותי הזה בשנה ורבע האחרונות בהן אני בקהילה. כדי לקדם את הפעילות הזאת הקמנו ועדת משפחות צעירות בראשות ד"ר חיים רובינשטיין שמשקיע הרבה בתחום של נוער ומשפחות צעירות כבר שנים רבות. ומה שאני הכי גאה בו שאמא אחת מהמשפחות הצעירות נענתה לאתגר שהצבתי בפניה והצטרפה לועד הקהילה!

בתחום הלימוד, היתה לנו סדרת מפגשים מרתקת על אתגרי ההלכה במאה ה-21. במהלך כל אחד משבעת המפגשים, למדנו תשובה הלכתית אחרת של ועד ההלכה של כנסת הרבנים בישראל בנושאים מגוונים. בסך הכל הגיעו כ-30 משתתפים שונים שתרמו לדיון ערני ולפעמים אף סוער, שבו שמענו את כל הדעות בנושא. 

בימים אלו התחלתי את סדרת הלימוד על הדרך בה נקבעת יהדותו של אדם. חומרי הלימוד נמצאים באתר הקהילה ואתם מוזמנים להצטרף.

ביחד עם אלן שור שעשתה עבודה התנדבותית מדהימה, וועדת החינוך המסורה שלה, השקנו לאחרונה סדרת הרצאות של נשים מרצות על נשים ביהדות ובחברה הישראלית. כדאי מאוד לבוא! סדרה זו באה בעקבות הסדרה המאוד מוצלחת שמילאה את אולם בית הכנסת. בין המרצים היו דב אלבוים, יוכי ברנדס, מוטי זעירא ומרצים רבים מן החוץ שונים ומגוונים.

בבוקר שבת האחרונה, פרשת שמיני, ערכנו תפילה אלטרנטיבית בהשתתפות כמעט 40 חברים. השתמשנו לראשונה בנוסח ארץ ישראל הקדום שגם יותר קצר וגם משקף יותר את הערכים של יהודי החי במדינה ריבונית דמוקרטית. עשינו גם סטורהטלינג עם השחקן והיוצר ערן קראוס, שגרם לנו לפרש את התורה בצורה מרתקת ומושכת את הלב. נמשיך עם תפילות אלו בשבת 25.5 פרשת בחוקותי.

אני ממשיך בפעילות גם מחוץ לקהילה ולאחרונה נפגשתי עם הנהגת בי"ס אוסישקין שהחליט בעקבות המפגש לבוא עם כל כיתות ו' לפעילות בקהילה שלנו בחודש הבא. לאחרונה גם העברתי הרצאה בקהילת עמיתי ברעננה וכן השתתפתי בפאנל זרמים ביהדות עם כיתות י' של תיכון רבין השכן. הפאנל התקיים בבית הכנסת שלנו ונכחו בו נציגים חילוניים, דתיים לאומיים, חרדים ומסורתיים. כולם שוחחו באופן פתוח ומכבד והתרשמו לטובה מפעילות הקהילה שלנו שאותה תיארתי בפני כולם.   

בהזדמנות זאת רציתי להביע את תודתי הכנה בפני חברי הועד היוצא ולאחל הצלחה רבה לועד הנכנס.

הועד היוצא, בהנהגתו של נחום קמינקא, הגיע להישגים רבים שפיתחו מאוד את הקהילה. זה היה הועד הראשון שעובד עם רב בקהילה ואני נהניתי לעבוד עם כל חברי הועד. אני יכול להעיד כי המסירות של כל חברי הועד היא יוצאת דופן, וראויה להערכה רבה ולתודה עמוקה של כל חברי הקהילה. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *