האם אתה יכול ללכת לכלא בגלל שאתה עורך חתונות קונסרבטיביות? 7/2018

אבא גם אתה יכול ללכת לכלא בגלל שאתה עורך חתונות קונסרבטיביות?"

הייתי בהלם כששמעתי את בתי הצעירה שואלת אותי שאלה זאת בשיא הרצינות כשמבט דאגה על פניה.

חייכתי ואמרתי לה: "מה פתאום איזה שטויות זה לעולם לא יקרה", אבל ידעתי בתוכי שאני לא במאה אחוז בטוח בכך.

בסופו של דבר, אני באמת מאמין שכזה דבר לא יקרה כי המדינה והחברה בה אנו חיים כיום לא תאפשר לכך לקרות.

יחד עם זאת, ברור לי שאם לא נעמוד על המשמר, אזי בעוד כמה שנים ייתכן והמצב יילך ויתדרדר ותאומץ חקיקה עוד יותר קיצונית בעניני דת ומדינה, שאכן תגדיר באופן מוחלט וסגור שעריכת חופה וקידושין על ידי כל מי שאיננו מוסמך לכך בידי הרבנות הראשית היא נגד החוק והעונש על כך הוא מאסר, קנס וכו'.

לצערי איננו רחוקים מכך, והבעייה היא שהתיאבון של רבנים מסויימים בחוגים החרדיים והחרד"לים (חרדי דתי לאומי) שואף לכך. אבל הבעייה היא גם בגלל זה שאנחנו מזניחים את הזירה הפוליטית בידיהם בכל מה שקשור בנושאים של דת ומדינה. אנחנו לא אקטיביים מספיק בסדר היום שלנו בתחום הזה.

אמנם יש לנו את מכון על משמר הכנסת שעושה עבודה חשובה בניטור עמדות חברי הכנסת ובחשיפתם לעמדות פלורליסטיות ביהדות, אבל עד שאנחנו לא נפשיל שרוולים ונדאג שחברי כנסת מטעמנו או שמזדהים איתנו, יובילו סדר יום של חקיקה בעניני דת ומדינה, נמשיך לסבול מחקיקה דתית מפלה במדינה.  

אני אומר זאת בגלל שכל כך הרבה אנשים רוצים בדרך שלנו. אני חש זאת בכל אשר אני פונה בכפר סבא. בשבועות לימדתי בתיכון ע"ש רבין בנושא של קבלת הגר בימינו. השיעור בפני כיתה מליאה של הורים ותלמידים זכה להתעניינות רבה והראה לי שרבים חושבים כמונו בנושאים הללו.

אני חושב שיש לנו פוטנציאל גדול בארץ לקדם את היהדות בצורה מאירת פנים ומקרבת בלי לכפות על אנשים אמונות ודעות שהם לא מאמינים בהם. זה בדיוק מה שאנו עושים בקהילת הוד והדר.

כך למשל, לאחרונה ארגנתי שבת משפחות צעירות בקהילה, והשתתפו לא מעט משפחות של בוגרי נוע"ם, תושבי כפר סבא והסביבה וילדים של חברי קהילה ותיקים. היינו קרוב ל50 מבוגרים וילדים בערב קסום שהתחיל בקבלת שבת לילדים עם גיטרה, הדרכה בקבוצות לגילאים השונים בזמן שההורים יכלו להתפלל תפילת ערבית בשלווה ולאחר מכן ארוחת ערב שכל משפחה הביאה ממטעמיה.

זכיתי גם להעביר סדרת שיעורים על התפילה בנוסח ארץ ישראל הקדום. היו למעלה מ40 משתתפים מחברי הקהילה ומחוצה לה דבר ששוב הראה על הביקוש הרב שיש ללימוד יהודי רציני ברוח מודרנית.

בשנה הבאה עלינו לטובה נמשיך את כל הפעילות הזאת ועוד! וזה הזמן להזמין את כולכם ב-1 בספטמבר בשבת בבוקר עם הילדים והנכדים לחגוג את החזרה לבית הספר ובמיוחד עם אלו העולים לכיתה א'.

מחכה לראות את כולכם בקרוב.

קיץ מהנה !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *